Narrow your search

Library

AMSAB (2)

PXL (2)

DocAtlas (1)

UCLL (1)


Resource type

book (4)

dissertation (1)

object (1)


Language

Dutch (4)

Undetermined (2)


Year
From To Submit

2017 (2)

2007 (1)

1996 (1)

1992 (1)

Listing 1 - 6 of 6
Sort by

Dissertation
De organisatie als open systeem : implicaties voor een regionaal integratiecentrum.
Author:
Year: 1996 Publisher: Leuven : HIRL,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Object
Een sociologische blik op de homosubcultuur en de invloed van de AIDS-epidemie
Author:
Year: 1992 Publisher: [Antwerpen] : [UA],

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Fonds Suzan Daniel (FSD)

Keywords


Book
Dementie. Van begrijpen naar begeleiden. Handboek voor referentiepersonen dementie en andere betrokkenen. Band 2
Authors: ---
Year: 2017 Publisher: Brussel : Expertisecentrum Dementie Vlaanderen. Politeia,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Dementie. Van begrijpen naar begeleiden. Handboek voor referentiepersonen dementie en andere betrokkenen. Band 1
Authors: ---
Year: 2017 Publisher: Brussel : Expertisecentrum Dementie Vlaanderen. Politeia,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Cliënt of koning?
Authors: --- ---
Year: 2007 Publisher: Vilvoorde Resoc

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Cliënten die hulpverleners discrimineren omwille van hun uiterlijk, geslacht of enig ander "verschil". Elke thuiszorgorganisatie wordt daar vroeg of laat mee geconfronteerd. Hoe moet ik hier als verzorgende op reageren? Hoe de cliënt overtuigen dat dit niet kan? Welke ondersteuning voor de verzorgende die slachtoffer werd van discriminatie? Kan dit leiden tot zorgweigering? Als antwoord op deze vragen ontwikkelden Resoc en Vivo drie instrumenten. Het eerste onderdeel voor de verzorgende biedt concrete tips over reageren op en omgaan met discriminerend gedrag van cliënten. Het tweede onderdeel geeft de sector-, regio- of wijkverantwoordelijke handvatten om de verzorgenden te ondersteunen en de cliënten op een goede manier te benaderen. Het derde onderdeel is bedoeld voor de directie en legt uit hoe een beleid naar discriminerend gedrag van cliënten gekaderd kan worden binnen een globaal diversiteitsbeleid.


Book
Cliënt of koning? : hoe omgaan met discriminerend gedrag van cliënten? : een kijk op beleid
Authors: --- --- ---
Publisher: Vilvoorde Resoc

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De methodiek 'Cliënt of koning', ontwikkeld door VIVO en RESOC Halle-Vilvoorde, biedt manieren om om te gaan met discriminerend cliënteel en is in eerste plaats gericht op de thuiszorg.

Keywords

Listing 1 - 6 of 6
Sort by